homeJournaal
Tijdschrift voor praktijkondersteuning 2010, nummer 5:129-129
Mensen die veel groente en fruit eten, hebben minder kans om kanker of hart- en vaatziekten te krijgen. Dit positieve effect is er ook bij diabetes type 2, maar dan alleen als de patiënten groene bladgroenten eten. Engelse onderzoekers verrichtten een systematische review en meta-analyse naar de relatie tussen het eten van groente en fruit en de incidentie van diabetes mellitus type 2. De focus lag op prospectieve cohortonderzoeken waarin onafhankelijk van elkaar de individuele inname van groente en/of fruit werd gemeten en daarnaast de incidentie van diabetes type 2. Ze selecteerden 6 van in totaal 3446 artikelen. Geen van deze…
Zoek binnen: Uitgebreid zoeken
De redactiecommissie van het Tijdschrift voor praktijkondersteuning is een bevlogen club mensen die met veel plezier zorgt dat er elke twee maanden een boeiend nummer verschijnt. De redactie bestaat uit 3 praktijkondersteuners en 1 huisarts.
Wegens vertrek van een van onze redactieleden zijn wij op zoek naar een redactielid-praktijkondersteuner (m/v).
Lees meer in de pdf:
| final Advertentie redactielid TvPO2 april 2012_SS_1. |