homeJournaal
Tijdschrift voor praktijkondersteuning 2011, nummer 6:165-165
Volgens recent Engels onderzoek hebben chocolade-eters een veel kleinere kans op hart- en vaatziekten en CVA. Toch is dit nog geen vrijbrief om ons te buiten te gaan aan dit bruine snoepgoed. Al langere tijd wordt vermoed dat het eten van chocolade nuttig is ter preventie van hart- en vaatziekten. Dit gunstige effect wordt toegeschreven aan de flavonoïden die de cacaoboon bevat. Deze stoffen werken onder ander als antioxidant en hebben antihypertensieve en anti-inflammatoire eigenschappen. Engelse onderzoekers zetten recentelijk de evidence in een meta-analyse op een rijtje en berekenden dat mensen die veel chocolade eten 37% (95%-BI 10-56%) minder kans hebben op hart-…
Zoek binnen: Uitgebreid zoeken